’De docent speelde in op persoonlijke leervragen’

Taaleis voor peuterzaalleidsters

Saskia de Graaf werkt als leidster bij een peuterspeelzaal op drie groepen, met in totaal zo’n 35 kinderen tussen de twee en vier jaar. De overheid vraagt dat mensen in dit vak de Nederlandse taal beheersen op een bepaald niveau. Daarom moest Saskia na twintig jaar weer terug naar de schoolbanken.

Persoonlijke aandacht

De heldere uitleg over de scholing vooraf en tijdens het traject vond Saskia prettig. “De docent legde lastige materie heel duidelijk uit en speelde ook regelmatig in op individuele vragen en behoeftes van de deelnemers.” Vooral die persoonlijke aandacht, zowel voor als tijdens het traject, vond Saskia heel fijn.

’ De docent speelde in op persoonlijke leervragen’

Allochtone ouders stimuleren

“Doordat de lesstof goed aansloot bij de toets slaagde Saskia in een keer na een korte scholing van zes lessen. De extra tips van de docent voor persoonlijke struikelblokken gebruikt ze dankbaar in haar dagelijkse werk. Continu probeert ze ook allochtone ouders te stimuleren om de Nederlandse taal te gebruiken met hun kinderen. ”


 

TaalSterk: 3F voor pedagogisch medewerkers

Overige verhalen

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Verder zonder cookies